Yaşamımızda
birçok ürün kullanırız. Birçok marka edinip, beğendiğimiz markanın ürünlerini
kullanmaya çalışırız. Markaların bizi çeken bir albenisi vardır. Ürün sahipleri
markalarını oluştururken, insanların ilgi, ihtiyaç ve isteklerine karşı duyarlı
olarak seçerler. Bunu yaparken de doğadan, canlı ve cansız varlıklardan
simgeler kullanırlar.
Marka
kavramının insanın doğasından beslenerek ortaya çıkar. Eğer iyi bir marka yaratmak istiyorsanız
insan kişiliğine bürünmüş ürünler ortaya çıkarmanız gerekiyor. Reklamını iyi
yapın, hedef kitleyi iyi belirleyin ki o
amacınıza ulaşın. Bir ürünü alırken hiç düşündünüz mü sizi almaya teşvik eden
şey nedir? Ambalajı mı? Güvenilir oluşu mu? Size samimi gelmesi mi? Yoksa sadece tadı mı ? Bir ürünü alırken bunlar aklınıza
geldiğinde göreceksiniz ki markasının yani kullandığınız ya da tükettiğiniz
ürünün de bir kişiliği var.
Bilindiği
gibi ünlü bir telefon markasının logosu ısırılmış elmadır. Isırılmış elmanın
hikayesini hepimiz biliriz. Hz. Adem,
yememesi gereken bir elmayı yemiştir. Ve günah işlemiştir. Bu bilgiler
doğrultusunda ilk marka acaba Hz. Adem mi sorusu akıllara geliyor.
Günahın bir çekiciliği vardır. Şevheti vardır. Kötü
bir şeydir ama biz yine de günah işleriz.
Aynı Hz. Adem gibi. Belkide telefon markası bunun için ısırılmış elma
logosunu kullanmıştır. Belki de farklı bir neden için. Bunu tam anlamıyla
bilemeyiz fakat, Hz. Adem’in ilk marka olduğu apaçık bellidir. Çünkü O ilk
yaratılandır. İlk insansı simgedir. Bunun için ilk marka Hz. Adem’dir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder